Tag ikke fejl af denne variation over C5-temaet. Den ligner noget 4-hjulstrukket spræl baseret på den franske mellemklassemodel Citroën C5. Det sidste er ganske vist rigtigt, men 4-hjulstrukket er den altså ikke. Til gengæld er den udstyret med kosmetiske bundskjolde for og bag, 15 mm støre frihøjde, 18-tommerhjul og det såkaldte Intelligent Traction Control, for at give bilen bedre greb på mudret og snedækket underlag.
Ved kørsel op til 10 km/t øges frihøjden med 60 mm og 40 mm ved kørsel op til 40 km/t. Endvidere er C5 CrossTourer udstyret med bl.a. eMyWay navigationssystem kombineret med et bakkamera.
Der er to udstyrsvarianter: Millenium og Exclusive, begge er kombineret med Hydractive III+ affjedring og turbodieselmotorer med ydelser fra 115 til 200 hk. HDi 115 hk- og e-HDi 115 Airdream EGS6 modellerne kan dog ikke leveres med Hydractive III+ systemet.
Om Citroën indlemmer C5 CrossTourer i det danske modelprogram? Næppe!