Citroën C4 Picasso er snart klar som van | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 20 august 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Citroën C4 Picasso er snart klar som van

Prisniveau fra 137.411 kr. plus moms for en Attraction med 92 hk e-HDi motor

af Morten Dam
4. september 2013
i Nyheder

Når Citroën Danmark har fået  modificeret den nye C4 Picasso til varebil vil den 4430 mm lange, 1830 mm brede og 1610 mm høje MPV-model tilgodese pladsbehovet med et varerum på godt 1,7 kbm. Til sammenligning er kapaciteten i personbilversionens bagagerum på 537 liter.
I varebilen bliver varerummet 1565 mm langt og fra 1095 til 1355 mm i bredden alt efter om der måles mellem hjulkasserne eller i fuld indvendig bredde.
Når C4 Picasso Van lige om lidt er klar til levering vil priserne ifølge Citroën starte fra 137.411 kr. eksklusive moms for en e-HDi 90 ETG6 Attraction. Alternativet til denne udstyrsvariant er en Seduction eller en Intensive.
Modeludvalget tæller to dieseldrevne motorer på henholdsvis 92 og 115 hk – begge af typen e-HDi med stop-start system som standard. Ligeledes kan begge motorvarianter kombineres med ETG6-gearkassen.

Instrumentering med to skærme

I kabinen tæller udstyret bl.a. to monitorer på syv og tolv tommer centralt placeret i instrumentbordet. Den mindste monitor er af touchscreen-typen med ”kontakter“ til betjening af vantilation, navigation, radio, Bluetooth-forbindelse til bl.a. mobiltelefon. Den store 12-tommer info-skærm viser forskellige køredata.
Citroën C4 Picasso har som mange andre nye biler et stort frontrudeareal med en højtliggende øvre kant. Angiveligt er det for at skabe et optimalt udsyn fra kabinen, men tendensen til at trække forrudekanten stadig længere op og bagud i taget resulterer også i et markant større lysindfald med nedsat kontrast i trafikbilledet foran bilen og øget risiko for solblænding.
Det bør Citroën få gjort noget ved. Om ikke andet så med et solfilter øverst i rudeglasset.

Tags: Citroën
Tidligere Artikel

Jaguar-crossover i profil

Næste Artikel

Læder, WiFi og en Ford-rådgiver

Næste Artikel

Læder, WiFi og en Ford-rådgiver

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Citroën C4 Picasso er snart klar som van

4. september 2013
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering