Når Citroën Danmark har fået modificeret den nye C4 Picasso til varebil vil den 4430 mm lange, 1830 mm brede og 1610 mm høje MPV-model tilgodese pladsbehovet med et varerum på godt 1,7 kbm. Til sammenligning er kapaciteten i personbilversionens bagagerum på 537 liter.
I varebilen bliver varerummet 1565 mm langt og fra 1095 til 1355 mm i bredden alt efter om der måles mellem hjulkasserne eller i fuld indvendig bredde.
Når C4 Picasso Van lige om lidt er klar til levering vil priserne ifølge Citroën starte fra 137.411 kr. eksklusive moms for en e-HDi 90 ETG6 Attraction. Alternativet til denne udstyrsvariant er en Seduction eller en Intensive.
Modeludvalget tæller to dieseldrevne motorer på henholdsvis 92 og 115 hk – begge af typen e-HDi med stop-start system som standard. Ligeledes kan begge motorvarianter kombineres med ETG6-gearkassen.
Instrumentering med to skærme
I kabinen tæller udstyret bl.a. to monitorer på syv og tolv tommer centralt placeret i instrumentbordet. Den mindste monitor er af touchscreen-typen med ”kontakter“ til betjening af vantilation, navigation, radio, Bluetooth-forbindelse til bl.a. mobiltelefon. Den store 12-tommer info-skærm viser forskellige køredata.
Citroën C4 Picasso har som mange andre nye biler et stort frontrudeareal med en højtliggende øvre kant. Angiveligt er det for at skabe et optimalt udsyn fra kabinen, men tendensen til at trække forrudekanten stadig længere op og bagud i taget resulterer også i et markant større lysindfald med nedsat kontrast i trafikbilledet foran bilen og øget risiko for solblænding.
Det bør Citroën få gjort noget ved. Om ikke andet så med et solfilter øverst i rudeglasset.