Brug professionelt fastgøringsudstyr | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 20 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
En surringsrække som denne i hver side er testet og godkendt til professionelt brug
Mange varebiler er fra fabrikkens monteret med små surringsøjer som det øverste på billedet, mens det store nedenunder er monteret af TJ Karrosseri og kan klare langt større belastning

Brug professionelt fastgøringsudstyr

Flere og flere brugere af varebiler kommer lovgiverne i forkøbet og sørger selv for det rigtige udstyr til fastgøring i varerummet

af Thomas André
26. august 2014
i Baggrund, Nyheder, Tilbehør & indretning

Ejere af danske varebiler tager til stadighed sagen i egen hånd, når de fortolker færdselslovens noget brede formulering af forudsætninger for at transportere gods.
I stedet for at henvise til lovens noget uklare formulering om, at ’Gods skal være anbragt således, at det ikke kan frembyde fare for personer eller medføre skade på ejendom…’ køber de sig til sikkerhed på vejene.

Skridsikker asfalt

Det oplever opbyggere som TJ Karrosseri A/S, der i stigende grad får bestillinger på godkendt fastsurringsudstyr.
– Et lag skridsikker asfalt- eller gummigulv i kombination med surringskroge er et minimum for at leve op til lovkravet, forklarer direktør i TJ Karrosseri, Claus Behrend.
Men lovkravet, han refererer til, er ikke det danske. Det er det tyske., og han håber, at reglerne snart kommer til Danmark, men det er der p.t. ikke nogen udsigt til.

Sagen i egen hånd

I mellemtiden ser det ud til, at ejere og brugere at varebiler tager sagen i egen hånd for at sikre sig mod skader og farlige situationer på vejen.
– Vi sælger flere og flere fastgøringsmuligheder som surringsrækker, lastspærringsstænger og forstærkede surringsøjer, siger Claus Behrend, direktør i TJ Karosseri.

Livsfarlige varerum i varebiler

– En klassiker er, når man har en tung generator, vaskemaskine eller lignende, som man bare lige skubber ind ad bagdøren. Og første gang man bremser lidt kraftigt, kurrer den hele vejen gennem varerummet og banker ind i bagvæggen eller noget andet gods længere fremme. Ved at anbringe for eksempel en lastspærringsstang eller tøjre den med remme til surringsrækker og –kroge, sikrer man sig, at både bilen og godset forbliver uskadt.

Ud af kontrol

Løse genstande, der flyver rundt i varerummet kan koste mange penge i form af skader på materiel, ligesom de kan være med til at forværre en eventuel ulykke og forvolde skade på fører og passagerer foran skillevæggen.

I ombyggede personbiler ser man somme tider i forbindelse med umiddelbart små færdselsuheld, at der er sket uforholdsmæssigt store skader inde i gulpladebiler.

Men har du for eksempel en tung genstand, som flytter sig i et skarpt sving, flytter den samtidigt tyngdepunktet, så bilen kan vælte eller komme ud af kontrol.

– Den risiko eliminerer du jo fuldstændigt ved at have professionelt fastsurringsudstyr monteret i bilen, siger Claus Behrend.

Tidligere Artikel

Volvo slår til med ”Thors hammer“

Næste Artikel

Livsfarlige varerum i varebiler

Næste Artikel
Tyskland har knivskarpe og meget restriktive regler for fastgørelse af gods i varerummet. I Danmark skal det bare være 'anbragt forsvarligt'.

Livsfarlige varerum i varebiler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021
Direktør i TJ Karrosseri, Claus Behrend demonstrerer en fastsurringsstang, som kan holde større gods på plads bagest i varerummet, så det ikke kurrer fremad under en opbremsning eller sammenstød

Brug professionelt fastgøringsudstyr

26. august 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering