Årets Varebil 2017 kåres af jury udpeget af Motorjournalisternes Klub Danmark
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 22 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
VW Crafter
Hyundai H350
Fiat Talento
Citroën Jumpy
Dacia Dokker
Nissan Navara
Toyota Hilux
VW Amarok
Fiat Fullback udgår som Mitsubishi-klon og genopstår som ægte amerikaner
Hyundai Ioniq
Opel Zafira Flexivan
Renault Grand Scenic
Kia Niro
Opel Mokka

Broget kandidatur til Årets Varebil

18 meget forskellige varebiler er foreløbig tilmeldt som kandidater til titlen Årets Varebil i Danmark 2017

af Jess Ulrik Verge
21. marts 2017
i Nyheder

Hvilken af markedets nyeste varebiler er mon den bedste? Det spørgsmål kan kåringen af “Årets Varebil i Danmark 2017” måske give et svar på.

Kåringen arrangeres af Motorjournalisternes Klub Danmark (MKD), som udpeger en jury af motorjournalister. Den samles den 22. marts for at testkøre feltet af kandiderende biler.

Kåres på Transport 2017

Dagen efter offentliggøres vinderen i forbindelse med åbningen af messen “Transport 2017”, som finder sted i Messecenter Herning. Foreløbig er der tilmeldt 18 biler, og der er tale om både fabriksbyggede varebiler og såkaldt ombyggede varebiler, der er baseret på personbiler.

De fabriksbyggede varebiler er udviklet fra bunden som varebiler. Kandidaterne fordeler sig i tre størrelsesklasser med Dacia Dokker som den mindste, men også den billigste.

Stærkt trekløver

Næst i rækken står trekløveret Peugeot Expert, Citroën Jumpy og Toyota ProAce, der har stærke kort på hånden. Blandt andet ved at tilbyde en kombination af kompakte ydre mål og stor lasteevne.

Derfor vandt vi Årets Varebil

I samme kategori står søstrene Nissan NV300 og Fiat Talento, der er nytilkomne modeller i et firkløver sammen med Renault Trafic og Opel Vivaro. De to sidstnævnte vandt i øvrigt titlen i 2015.

Sikkerhed vs. muskler

I den tunge 3,5-tons klasse kandiderer VW Crafter og Hyundai H350. Crafter byder ind med ny standard for sikkerhed i klassen, mens H350 bl.a. kan opvise en motor, der er mere muskuløs end mange konkurrenters.

Resten af feltet er en skønsom blanding af pickup’er og ombyggede personbiler i forskellige segmenter.

Ladbiler på række

Hele fire biler i kategorien 1-tons pickup’er er tilmeldt. Den nyeste er 8. generation af Toyota Hilux, mens en anden interessant deltager er Nissan Navara, der med nyt baghjulsophæng forsøger at nærme sig noget, der kunne minde om SUV-komfort.

Fiat deltager med sin første model nogensinde i denne klasse, nemlig Fullback, der er en Mitsubishi-klon. VW møder frem med Amarok, som disker op med tekniske lækkerier.

Ombyggede vans prøver lykken

Gennem 18 års kåringer af årets varebil har de ombyggede personbiler altid haft det svært i forhold til de fabriksbyggede biler. I år er der seks kandidater, som prøver lykken, og én af dem har faktisk vundet titlen før, nemlig den MPV-baserede Opel Zafira Flexivan, der vandt i 2000.

Iveco Daily er årets varebil i Europa

Den konkurrerende Renault Grand Scenic er også meldt til. Den gør opmærksom på sig selv med en SUV-agtig attitude i kombination med stor rummelighed.

Miljødukse med strøm

Når man ser bort fra SUV’en Opel Mokka, har resten af feltet elektricitet i drivlinien. Hatchbacken Hyundai Ioniq og dens teknologiske søster Kia Niro, som er en SUV, er koreanske bud på hybrider.

Niro er i størrelse positioneret lige under Sportage og har i modsætning til mange hybridbiler et skarpere fokus på praktisk brugsværdi.

Tags: Årets VarebilMotorjournalisternes Klub DanmarkTransport 2017Varevognsjury
Tidligere Artikel

Kia Niro er en nørd

Næste Artikel

Når PSA skal sælge Renault

Næste Artikel
Hvad gør Carlos Tavares, den tidligere chef for Renault og nuværende styrmand i PSA, når han skal til at sælge biler, han skal købe af Renault?

Når PSA skal sælge Renault

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
VW Crafter

Broget kandidatur til Årets Varebil

21. marts 2017
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering