Bilernes reelle CO2-udslip er off-side | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 22 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Bilernes reelle CO2-udslip er off-side

af Morten Dam
28. maj 2013
i Kort nyt

Producenternes officielle normtal for CO2-udslip holder ikke i den virkelige verden. En undersøgelse foretaget af det uafhængige International Council on Clean Transportation, ICCT, viser, at bilernes reelle udslip i gennemsnit er 25 pct. højere end fabrikanternes officielle tal. For en halv snes år siden var forskellen kun 10 pct. Undersøgelsen kan bidrage til at presse EU til at indføre krav om mere realistiske forbrugstal for derved at få reduceret CO2-udslippet. Det kan til gengæld lægge et så alvorligt pres på bilindustrien, at denne får svært ved at klare den nye grænseværdi for CO2-udslip i 2020 – 95 g/km. ICCT-undersøgelsen viste, at det gennemsnitlige CO2-udslip fra BMW’s biler er 30 pct. højere end fabrikkens officielle værdier. For biler fra VW-gruppen var forskellen mellem de officielle fabriksværdier og de af ICCT målte værdier 28 pct. og for Mercedes-Benz 26 pct. Tilsvarende var forskellen for Toyotas biler 15 pct. og biler fra PSA-gruppen 16 pct. I praksis betyder det ifølge ICCT, at bilernes reelle brændstofforbrug i gennemsnit er 25 pct. højere end producenternes normværdier. Det svarer til en årllig merudgift til brændstof på 300 euro – godt 2.200 kr. – foruden forøget miljøforurening.

Tidligere Artikel

Conti bag GPS-system til PSA

Næste Artikel

Kinesisk invasion på hjul

Næste Artikel

Kinesisk invasion på hjul

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023

Bilernes reelle CO2-udslip er off-side

28. maj 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering