Bilernes reelle CO2-udslip er off-side | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
torsdag. 4 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Bilernes reelle CO2-udslip er off-side

af Morten Dam
28. maj 2013
i Kort nyt

Producenternes officielle normtal for CO2-udslip holder ikke i den virkelige verden. En undersøgelse foretaget af det uafhængige International Council on Clean Transportation, ICCT, viser, at bilernes reelle udslip i gennemsnit er 25 pct. højere end fabrikanternes officielle tal. For en halv snes år siden var forskellen kun 10 pct. Undersøgelsen kan bidrage til at presse EU til at indføre krav om mere realistiske forbrugstal for derved at få reduceret CO2-udslippet. Det kan til gengæld lægge et så alvorligt pres på bilindustrien, at denne får svært ved at klare den nye grænseværdi for CO2-udslip i 2020 – 95 g/km. ICCT-undersøgelsen viste, at det gennemsnitlige CO2-udslip fra BMW’s biler er 30 pct. højere end fabrikkens officielle værdier. For biler fra VW-gruppen var forskellen mellem de officielle fabriksværdier og de af ICCT målte værdier 28 pct. og for Mercedes-Benz 26 pct. Tilsvarende var forskellen for Toyotas biler 15 pct. og biler fra PSA-gruppen 16 pct. I praksis betyder det ifølge ICCT, at bilernes reelle brændstofforbrug i gennemsnit er 25 pct. højere end producenternes normværdier. Det svarer til en årllig merudgift til brændstof på 300 euro – godt 2.200 kr. – foruden forøget miljøforurening.

Tidligere Artikel

Conti bag GPS-system til PSA

Næste Artikel

Kinesisk invasion på hjul

Næste Artikel

Kinesisk invasion på hjul

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Bilernes reelle CO2-udslip er off-side

28. maj 2013
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering