Told på luksusbiler | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 27 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Told på luksusbiler

af Morten Dam
2. juli 2014
i Kort nyt

Som om bilindustrien ikke har nok af døje med den økonomiske krise på de europæiske markeder, kommer den måske også til at døje med en kinesisk importtold. EU har lagt en 11 pct. told på kinesiske solpaneler, og Kina svarer måske igen med en importtold på biler produceret i EU og med motorer på over 2,0 liter. Kinas handelsministerium har gjort sig visse overvejelser, og importtolden kan blive en realitet allerede fra efteråret. Det vil ramme importen af tyske luksusbiler af firmabiler fra Audi, BMW og Mercedes-Benz. Sidstnævntes eksportmodeller til Kina er alle med motorer over 2,0 liter.
Importtolden kan give Daimler-bossen Dieter Zetsche og hans folk noget at gruble over netop, som Mercedes-Benz står foran lancering af den nye S-klasse i Kina, hvilket dermed skulle booste selskabets indtjening.
S-klassen produceres kun i Tyskland, og halvdelen af produktionen sælges normalt i Kina. For BMW vil en importtold i givet fald ramme omkring halvdelen af eksporten af af 6- og 7-serie modellerne. For VW-gruppen; Audi, vil det være omkring 15 pct.

Tidligere Artikel

Ny CO2-grænsestrid

Næste Artikel

VW-oplæg til nye vaner

Næste Artikel

VW-oplæg til nye vaner

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Tyske luksusbiler som f. eks. X6 bliver måske belemret med kinesisk told som for sidst på grund af EU-told på kinesisk produktion af solpaneler til Europa.

Told på luksusbiler

2. juli 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering