Alumøbler giver større nyttelast | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 2 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Alumøbler giver større nyttelast

J Christensen sparede 167 kg, som kan lægges direkte oven i nyttelasten, ved at vælge aluminiumsreoler i stedet for traditionel indretning i sin nye varebil

af Thomas André
22. juni 2012
i Baggrund

301 kg vejer Jesper Christensens nye aluminiumsmøbler i hans nyerhvervede Renault Master, der skal køre udrykningskørsel med hydraulik-reservedele. Og 468 kg havde samme indretning med skuffer, skabe og hylder vejet, hvis han havde valgt en traditionel løsning i stål.

Forskellen kan han lægge direkte til nyttelasten, og 167 kg stumper i gummi og stål er immervæk en sjat.

Kun bordplader i træ og håndtag i plastik skiller sig ud. Resten af indretningen – reoler, skuffer og hylder er i ren aluminium.

450 varenumre

Jesper Christensen, der i forvejen har J Christensen Transport i Køge, er ved at starte virksomheden Hose Doctor op.

– Det er helt nyt. Vi kører sådan en slags udrykning til lastbiler og entreprenørmaskiner, der er brudt ned og skal have repareret og udskiftet hydraulikslanger her og nu, forklarer chefen, der også selv skal ud og hjælpe nødstedte chauffører og kranførere i det nye firma.
– Vi har alt i 2- og 4-lags slanger med ud, så vi kan klare alt op til 5/4-tomme slanger på stedet. Og skal vi det, må vi have det hele med. Det betyder, at vi har over 450 varenumre med, og så mange hydraulikkoblinger, fittings og slanger vejer godt til. Derfor er det helt afgørende, at vi kan holde vægten på bilen nede for at kunne have så høj nyttelast som muligt, forklarer han.

Stort læs – lille kort

I vognmandsforretningen er de vant til vogntogsvægte på op til 48 ton, men konceptet med Hose Doctor kræver hurtig udrykning og smidighed. Derfor var det vigtigt at få skruet en varebil til lille kørekort sammen. Det giver mere fleksibilitet og kortere udrykningstid, når man kan holde samme hastighed som personbilerne.

Og chefen er allerede stensikker på, at næste bil skal have samme type møbler.

– Nu skal vi jo lige se, om det kan række til et fuldtidsjob, men det satser vi da på. Og skal vi have flere biler, så skal de også bygges op med alu. Jeg er helt fascineret af, så godt de skuffer kører.

 

Fakta:

Aluca-systemet er tysk og importeres af Sanistål Bilindretning.
Alu-møblerne er lidt dyrere end tilsvarende stål-opsætninger, men fordelen er, at de vejer cirka en tredjedel mindre.
For montører og fittingskrævende håndværkere betyder det en forøgelse af nyttelasten på 100-200 kg afhængigt af indretningen.

Tags: Renault
Tidligere Artikel

Alumøbler giver større nyttelast i varebilen

Næste Artikel

Opel dominerer EM for MPV-baserede varebiler

Næste Artikel

Opel dominerer EM for MPV-baserede varebiler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Alumøbler giver større nyttelast

22. juni 2012
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering