Alumøbler giver større nyttelast i varebilen | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
mandag. 18 januar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Alumøbler giver større nyttelast i varebilen

J. Christensen sparede 167 kg, som kan lægges direkte oven i nyttelasten, ved at vælge aluminiumsreoler i stedet for traditionel indretning i sin nye varebil

af Thomas André
22. juni 2012
i Nyheder, Tilbehør & indretning

301 kg vejer Jesper Christensens nye aluminiumsmøbler i hans nyerhvervede Renault Master, der skal køre udrykningskørsel med hydraulik-reservedele. Og 468 kg havde samme indretning med skuffer, skabe og hylder vejet, hvis han havde valgt en traditionel løsning i stål.

Forskellen kan han lægge direkte til nyttelasten, og 167 kg stumper i gummi og stål er immervæk en sjat.

Kun bordplader i træ og håndtag i plastik skiller sig ud. Resten af indretningen – reoler, skuffer og hylder er i ren aluminium.

450 varenumre

Jesper Christensen, der i forvejen har J Christensen Transport i Køge, er ved at starte virksomheden Hose Doctor op.

– Det er helt nyt. Vi kører sådan en slags udrykning til lastbiler og entreprenørmaskiner, der er brudt ned og skal have repareret og udskiftet hydraulikslanger her og nu, forklarer chefen, der også selv skal ud og hjælpe nødstedte chauffører og kranførere i det nye firma.
– Vi har alt i 2- og 4-lags slanger med ud, så vi kan klare alt op til 5/4-tomme slanger på stedet. Og skal vi det, må vi have det hele med. Det betyder, at vi har over 450 varenumre med, og så mange hydraulikkoblinger, fittings og slanger vejer godt til. Derfor er det helt afgørende, at vi kan holde vægten på bilen nede for at kunne have så høj nyttelast som muligt, forklarer han.

Stort læs – lille kort

I vognmandsforretningen er de vant til vogntogsvægte på op til 48 ton, men konceptet med Hose Doctor kræver hurtig udrykning og smidighed. Derfor var det vigtigt at få skruet en varebil til lille kørekort sammen. Det giver mere fleksibilitet og kortere udrykningstid, når man kan holde samme hastighed som personbilerne.

Og chefen er allerede stensikker på, at næste bil skal have samme type møbler.

– Nu skal vi jo lige se, om det kan række til et fuldtidsjob, men det satser vi da på. Og skal vi have flere biler, så skal de også bygges op med alu. Jeg er helt fascineret af, så godt de skuffer kører.

Fakta:

Aluca-systemet er tysk og importeres af Sanistål Bilindretning.
Alu-møblerne er lidt dyrere end tilsvarende stål-opsætninger, men fordelen er, at de vejer cirka en tredjedel mindre.
For montører og fittingskrævende håndværkere betyder det en forøgelse af nyttelasten på 100-200 kg afhængigt af indretningen.

Tidligere Artikel

Kvalitet koster kassen - Nissan versus VW

Næste Artikel

Alumøbler giver større nyttelast

Næste Artikel

Alumøbler giver større nyttelast

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Alumøbler giver større nyttelast i varebilen

22. juni 2012
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Stadig gang i varebilsalget

20. november 2020

Citroën’s varebiler sælger som nybagte baguettes

15. oktober 2020

GODT NYT: Vild salgsfremgang for varebiler

5. oktober 2020

MAN udvider TGE 4×4-programmet op til 5,5 tons totalvægt

29. september 2020

Ny omgang motorfusk? Porsche i myndighedernes søgelys

25. august 2020
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering