Al-Ko lancerer chassis med ESP | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 5 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Trailer med knæk-træk og højdejusterbart koblingspunkt.
Al-ko nye træktøj med anti-slingre kobling og indbygget tyverisikring - AKS 3504.
Serien af trækspil til montering på vognlad og trailere er forbedret og udvidet.

Al-Ko lancerer chassis med ESP

Samtidigt vises et træktøj med højderegulering af koblingspunktet

af Morten Dam
24. september 2014
i Nyheder, Tilbehør & indretning

Altomvarebiler.dk til IAA-messe i Hannover:

Specialisterne hos Al-Ko har haft travlt og præsenterer en stribe nyheder ved Hannovers internationale varebiludstilling med over 300 verdenspremierer fra flere end 2.000 udstillere fra 45 lande.
For Al-Kos vedkommende spænder nyhederne fra et chassis med indbygget ESP-system og et højdereguleret anhængertræk til et forbedret program af trækspil samt et nyt træktøj med automatisk bremsejustering, anti-slinger kobling og tyverisikring kombineret med et ergonomisk udformet betjening af støttehjul med en bæreevne på op til 800 kilo.

Ny system-kombination

Al-Ko har køresikkerheden for øje, når der sysles med ny udvikling til chassiser og trailere, og et eksempel herpå er et AMC-chassis med ESP-system, som Al-Ko præsenterer ved IAA-messen.
Det et er udviklet til Al-Kos AMC-chasiser til Citroën, Fiat og Peugeot monteret med standarddæk, og kan kombineres med dæktrykovervågning og advarsel mod utilsigtet vognbaneskift.

VW Transporter med tre aksler

Mere komfort med bælg fra Al-Ko

Et andet system er en torsionsaffjedret tandem-aksel kombineret med skivebremser og 13-tommer hjul til basisudgaver af modeller som Fiat Ducato og VW Transporter.
AMC-chassiset – Al-Ko Motor Chassis – egner sig især til biler med nedbygget chasiss, f.eks. salgsvogne, autotransportere og specialbyggede kassevogne med f.eks. øget sporvidde.
Gevinsten er lav vægt, lavt tyngdepunkt og uafhængig affjedring – eventuelt med luftaffjedring – og optimale køreegenskaber.

Fleksibelt koblingssystem

Når trækkuglen ikke sidder i samme højde på alle biler, og der på grund af vekslende hjuldimensioner er forskel i højden på trækkker og træk, kan det knibe med at koble et anhæng til, så det står vandret.
Dét har Al-Ko taget højde for med et nyudviklet justerbart system; et træk med knæk-led, så trailere kan kobles til praktisk taget hvilkensomhelst varebil op til 3,5 tons.
Der er tale om to versioner – Optima og Basic – og førstnævnte er allerede på markedet, mens sidstnævnte er klar i slutningen af året.
Det justerbare system kan anvendes til træk fra 1.000 kilo og op til 1.600 kg, 2.700 kilo og 3.500 kilo. For Basic-udgavens vedkommende kun de tre sidstnævnte vægtgrænser.

Fra 280 til 950 mm

Med det nye system kan trækstangen modificeres til en koblingshøjde fra 280 til 950 mm., og det giver frit spil for virksomheder med forskellige typer køretøjer i vognparken; fra ordinære kassevogne som VW Transporter til en højbenet Unimog – eller for den sags skyld dybt under bagsmækken på en lastbil.
Højdejusteringen af knæk-trækket er ergonomisk udformet, så det kan betjenes af én mand, ligesom selve koblingstypen er let at udskufte fra en type til en anden.
Bremsesystemet sidder beskyttet i trækstangens kantede profil-led. Kort sagt: en interessant nyhed for brugere med behov for fleksibilitet og varierende sammenkoblinger.

Til eftermontering

Al-Kos nye AKS 3504 træktøj med anti-slingre kobling og kuglelås samt Pro-støttehjulet er både til originalmontering og eftermontering.
Angiveligt vil praktisk taget alle trailere kunne eftermonteres med det nye træktøj – med eller uden anti-slinger kobling – og det vil være på markedet fra starten af 2015.
Al-Ko har allerede lanceret det nye fuldautomatiske Pro-støttehjul på markedet.

Forbedret trækspil-program

Al-Kos har iøvrigt lanceret trækspillene Plus og Compact med forbedret overfladebehandling og rustbeskyttelse. Dertil kommer efterfølgerne Basic og Optima med lettere og mere komfortabel betjening.
Der er tale om spil til montering på vognlad og trailere og som dækker vægtklassen fra 250 til 1.500 kilo.

Tags: CitroënFatPeugeotUnimogVW
Tidligere Artikel

Volvo kompenserer for ”Fejl 40“

Næste Artikel

VW Crafter med 3-vejs tippelad

Næste Artikel
VW Crafter med kran og 3-vejs tippelad fra Bennes-JPM.

VW Crafter med 3-vejs tippelad

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Al-Ko AMC-chassis nu med elektronisk stabilitetsprogram og advarsel mod utilsigtet vognbaneskift.

Al-Ko lancerer chassis med ESP

24. september 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering