Aasbøs fede servicebil | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 26 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Fredric Aasbø (t.h.) og mekanikeren Erik viser rundt i deres Sortimoindrettede servicevogn

Aasbøs fede servicebil

Fredric Aasbø og hans team inviterer inden for i deres Toyota Proace, der må være enhver roadie-mekanikers drøm

af Jess Ulrik Verge
23. oktober 2017
i Nyheder

Hvor lækkert kan man indrette sin varebil, hvis bare man fik lov at vælge frit fra alle hylder? Mon ikke vi har svaret i drifting-kongen Fredric Aasbøs servicevogn: En spritny Toyota Proace. Hans mekaniker – Erik – er begejstret, og man forstår ham godt.

– Nu har han fået det præcis, som han vil have det, siger Fredric. Sammen med Erik viser han på Youtube, hvad der kan ske, når en sponsor som Sortimo åbner for Aladdins hule. Med indretningslækkerier fra serien Custom HD har teamet bygget et varerum op efter alle kunstens regler.

Mobile værktøjsskuffer

– Vi har fået bygget os en rigtig ‘custom van’, siger Erik og åbner den venstre skydedør. Her står to skuffemoduler, et såkaldt Work Range Tool Box kit. I skufferne ligger et kæmpe arsenal af topnøgler, gaffelnøgler, ringnøgler og momentnøgler. Hver nøgle ligger sirligt placeret på sin egen plads i figurskåret skum.

Toyota Proace er 112 procent

Men ikke nok med det. De to skuffemoduler kan tages ud af bilen. Med bespændingsgreb kan de fastgøres på en trolley, så værktøjet ubesværet kan fragtes derhen, hvor bilen er.

Reservedele ad libitum

Vi går om til bagenden af servicebilen, hvorfra der er adgang til et imponerende lager af reservedele. Under en almindelig hylde med mindre benyttede reservedele findes en sektion med udtræksskuffer, der indeholder alt det, der som regel går i stykker på drifteren.

Til venstre er der fra gulv til loft en hulplade, hvorpå der er ophængt tungt værktøj og dele til tuning og reparation af undervognen. Naturligvis er der også et skruestik. Det er boltet fast til en kraftig plade af krydsfiner, der kan klappes ned som et lille værkstedsbord.

Dækkene er brændt af på 40 sekunder

Svejseudstyr er der selvfølgelig også, og selv om der også står et kavaleri af brændstofdunke, er der alligevel forbløffende meget gulvplads. Og det er nødvendigt, for der skal medbringes dæk i rå mængder. Drifteren er en Toyota GT86, der sender 900 HK ud gennem baghjulene, og når Fredric drifter med op til 200 km/t kan han brænde et sæt dæk af på kun 40 sekunder.

Sortimo indtager Norden

Den talentfulde nordmand konkurrerer i bl.a. Formula Drift Championship, som han i øvrigt vandt i 2015. Desuden har han bl.a. vundet to nordiske mesterskaber.

Skal også trække biltraileren

Til sidst kommer vi om til højre skydedør, hvor der er adgang til en kasse med differentialer og endnu en sektion med udtræksskuffer til aksler og andre drivlinjekomponenter.

Tungt lastet med alle disse herligheder er den ny Toyota Proace i den grad kommet på arbejde i Fredric Aasbøs tjeneste. Men det stopper ikke her. Den skal nemlig også trække traileren med GT86’eren om bord, så der bliver brug for dens fulde anhængerkapacitet på 2,5 tons.

Du kan se videoen her:

 

Tags: DriftingFredric AasbøIndretningSortimoSortimo Custom HDToyota Proace
Tidligere Artikel

Singapore vil bygge luftkorridorer til pakketransport

Næste Artikel

Enorm rækkevidde i ny brintbil

Næste Artikel
1000 km er der i brinttanken på Toyotas konceptbil Fine Comfort

Enorm rækkevidde i ny brintbil

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Fredric Aasbø (t.h.) og mekanikeren Erik viser rundt i deres Sortimoindrettede servicevogn

Aasbøs fede servicebil

23. oktober 2017
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering