Årets Varebil 2022 bliver elektrisk - Renault sætter stikket i Kangoo | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 4 februar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

af Thomas Schiermacher Jensen
3. november 2021
i Elektriske varebiler, Kort nyt, Nyheder, Renault

Motorjournalisterne i Danmark kåreede den dieseldrevne Kangoo som Årets Varebil 2022 for få uger siden. Nu sætter Renault trumf på med en elektrisk udgave af den smarte og praktiske Kangoo E-TECH Electric .

Der ligger et 45 kWh batteri i den nye Renault Kangoo Van og rækkevidden er 300 kilometer (WLPT). Det større batteriligger fladt under gulvet, så det ikke ændrer på varerummets størrelse eller funktionalitet.

Den nye Kangoo Van har en 90 kW motor – eller hvad der svarer til omtrent 122 hk., og leverer et moment på 245 Nm.

Den er nye udstyret med tre forskellige niveauer for regenerativ bremsning. Den første er begrænset regenerativ bremsning, der passer til motorvejskørsel. Nummer to svarer til det man oplever i en almindelig benzin- eller dieselbil, mens det 3. niveau især er godt, når man kører i køkørsel eller i bjerge, hvor den fungerer som motorbremse.

Op til 80 kW DC-opladning

Ved opladning af batteriet er der tre forskellige opladningsmuligheder. Standard er altid op til 11 kW på en trefaset chameleon oplader. Derudover kan man vælge en 22 kW AC chameleon lader og en 80 kW DC-lader til hurtigopladning. Med lynopladning får man 170 kilometers rækkevidde på 30 minutter. Med 22 kW AC og 80 kW DC-ladning er batteriet udstyret med vandkøling. Kangoo Van er desuden udstyret med en varmepumpe for effektiv op-og nedkøling af kabinen.

Udover at være 100 % elektrisk er det ikke til at se eller mærke forskel på el og benzin/dieseludgaven af Renault Kangoo Van.

LÆS OGSÅ: Iveco Daily Forza + - En kæmpegod kæmpe

Den kommer med det geniale Open Sesame by Renault som tilbyder markedets bredeste døråbning med 1.45 meter, og har helt samme varerumsstørrelse som versionen på benzin og diesel. Det vil sige op til 3.9 m3 i varerummet, 600 kilos nyttelast og 1500 kilo på krogen.

Masser af udstyr

Udstyrsmæssigt får man easy link multimediesystemet med 8 tommer skærm, hands free card, automatisk parkeringsbremse, 60 liters opbevaringsrum foran i kabinen, og den seneste version af det aktive sikkerhedssystem ADAS, inklusiv adaptiv fartpilot. Og så kan man naturligvis tilgå bilen på en Renault app, hvor man kan tjekke batteri status, styre opladning, planlægge ruter og meget andet.

Den elektriske motor og opladningsenhederne produceres på Renaults Cleon fabrik i Normadiet. Salget af Renault Kangoo E-TECH Electric begynder i foråret 2022. Også i Danmark. Endnu er prisen ikke kendt.

HELT ELEKTRISK! 487 hk i Ford Mustang på gule plader
Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6
Brug varebilen til arbejde og fritid

Tags: bilerMotor Motorer
Tidligere Artikel

3D-inspektion effektiviserer kloakinspektion

Næste Artikel

TEST: Spritny Fiat Ducato

Næste Artikel

TEST: Spritny Fiat Ducato

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...