Motorjournalisterne i Danmark kåreede den dieseldrevne Kangoo som Årets Varebil 2022 for få uger siden. Nu sætter Renault trumf på med en elektrisk udgave af den smarte og praktiske Kangoo E-TECH Electric .
Der ligger et 45 kWh batteri i den nye Renault Kangoo Van og rækkevidden er 300 kilometer (WLPT). Det større batteriligger fladt under gulvet, så det ikke ændrer på varerummets størrelse eller funktionalitet.
Den nye Kangoo Van har en 90 kW motor – eller hvad der svarer til omtrent 122 hk., og leverer et moment på 245 Nm.
Den er nye udstyret med tre forskellige niveauer for regenerativ bremsning. Den første er begrænset regenerativ bremsning, der passer til motorvejskørsel. Nummer to svarer til det man oplever i en almindelig benzin- eller dieselbil, mens det 3. niveau især er godt, når man kører i køkørsel eller i bjerge, hvor den fungerer som motorbremse.
Op til 80 kW DC-opladning
Ved opladning af batteriet er der tre forskellige opladningsmuligheder. Standard er altid op til 11 kW på en trefaset chameleon oplader. Derudover kan man vælge en 22 kW AC chameleon lader og en 80 kW DC-lader til hurtigopladning. Med lynopladning får man 170 kilometers rækkevidde på 30 minutter. Med 22 kW AC og 80 kW DC-ladning er batteriet udstyret med vandkøling. Kangoo Van er desuden udstyret med en varmepumpe for effektiv op-og nedkøling af kabinen.
Udover at være 100 % elektrisk er det ikke til at se eller mærke forskel på el og benzin/dieseludgaven af Renault Kangoo Van.
LÆS OGSÅ: Iveco Daily Forza + - En kæmpegod kæmpe
Den kommer med det geniale Open Sesame by Renault som tilbyder markedets bredeste døråbning med 1.45 meter, og har helt samme varerumsstørrelse som versionen på benzin og diesel. Det vil sige op til 3.9 m3 i varerummet, 600 kilos nyttelast og 1500 kilo på krogen.
Masser af udstyr
Udstyrsmæssigt får man easy link multimediesystemet med 8 tommer skærm, hands free card, automatisk parkeringsbremse, 60 liters opbevaringsrum foran i kabinen, og den seneste version af det aktive sikkerhedssystem ADAS, inklusiv adaptiv fartpilot. Og så kan man naturligvis tilgå bilen på en Renault app, hvor man kan tjekke batteri status, styre opladning, planlægge ruter og meget andet.
Den elektriske motor og opladningsenhederne produceres på Renaults Cleon fabrik i Normadiet. Salget af Renault Kangoo E-TECH Electric begynder i foråret 2022. Også i Danmark. Endnu er prisen ikke kendt.