208 Van – afgiftsfri og lækker | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 11 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

208 Van – afgiftsfri og lækker

Meget skal gå galt, eller også skal konkurrenterne bide smerten i sig for at overgå 208 van på pris og anvendelighed

af Thomas André
28. november 2012
i Ikke kategoriseret

80.000 plus moms- ganske som vi blev stillet i udsigt den gang i maj måned, da Peugeot viste en tidlig model af den ombyggede 208 for pressen.

Den lille Peugeot er sin helt egen med en unik indretning af førerpladsen, hvor man kigger hen over rattet på instrumenterne, hvor man normalt skal se sin hastighed, tankmåler og omdrejninger gennem ratkransen. Resten af cockpittet er ligeligt delt mellem praktisk anvendelighed og elegant design.

Men intet af det er mere interessant for en flådeejer end pris og drift. Og her lægger den lille Peugeot også lunt i svinget – for ikke at sige suverænt forrest ind på opløbet.

Årsagen til de fine udsigter for 208 som van for kommuner og bud-arbejde inden for et begrænset område er den nye trecylindrede benzinmotor, som selvfølgelig egner sig langt bedre til småturene end den gamle 1,4 diesel med partikelfilter og dieselmotorens øvrige naturlige begrænsninger.

Peugeot har dog opgraderet deres HDI-motorer med en ny partikelfilter-teknologi, som ved hjælp af et additiv sikrer hurtig høj temperatur og dermed nemmere regenerering af partikelfilteret.

Kortere og større

Peugeot 208 Van kombinerer personbilsudgavens elegante design og dynamiske køreegenskaber med en varebils fleksibilitet, og den kan bestilles hos Peugeot-forhandlerne til en frapris på 79.990 kroner plus moms for en 1,0 VTi Access, der på papiret går 23,3 km/l.

208 er på mange måder udtryk for nytænkning, og det nyder 208 Van godt af. Selvom den er syv cm kortere end 207 og en cm lavere, er akselafstanden den samme og rumfornemmelsen endda større, idet der er mere plads ved førersædet. Førerens oplevelse bag rattet har været fokusområde under udviklingen af bilen, og resultatet er et helt nyt cockpit med det førnævnte lille sporty rat. Herudover er 208 Van ligesom personbilsudgaven udstyret med et moderne infotainment system med en syv-tommer touch skærm, der er standard fra Active-niveau, og som giver mulighed for at styre diverse funktioner.

Afgiftsfri

Peugeots ingeniører har udviklet nogle tekniske løsninger, som har resulteret i en bil, der sammenlignet med 207 gennemsnitligt er 110 kg lettere. Indstigningsmodellen vejer 975 kg, hvilket er hele 173 kg mindre end 207.

Den markante vægtreduktion og den optimerede aerodynamik placerer 208 Van blandt de stærkeste i segmentet, når det gælder brændstofforbrug og CO2-udledning. En unik detalje ved 208 Van-programmet er, at der findes en version i energiklasse A++: 
208 Van 1,4 e-HDi med ESG, som har et brændstofforbrug på 29,4 km/l og en CO2-udledning på 87 g/km, hvilket betyder, at den rent faktisk er afgiftsfri.
Versioner og priser:

208 Van fås i følgende versioner:
1,0 VTi 68 hk 3- dørs Access                    79.990 kr./ inkl. moms 99.101 kr.
1,2 VTi 82 hk 5-dørs Active                       98.990 kr. / inkl. moms120.348 kr.
1,4 e-HDi 68 hk ESG 5-dørs Active         104.990 kr. / inkl. moms131.237 kr.
1,4 HDi 68 hk 5-dørs Active                      95.990 kr. / inkl. moms119. 409 kr.
1,6 e-HDi 92 hk 5-dørs Active                  105.990 kr. / inkl. moms130.948 kr.
(Omkostninger til syn skal tillægges.)

Tidligere Artikel

Masser af personbil i cee’d van

Næste Artikel

I Kina dyrker de sex i varebiler

Næste Artikel

I Kina dyrker de sex i varebiler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

208 Van – afgiftsfri og lækker

28. november 2012
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering