1602 km på en tankfuld i VW Golf Blue Motion | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 19 august 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

1602 km på en tankfuld i VW Golf Blue Motion

af Morten Dam
13. november 2013
i Kort nyt

Et hold eksperter i økonomikørsel fra Volswagen Drving Experience har formået at drive den nye VW Golf Blue Motion 1,6 TDI med 110 hk fra Nantes i Frankrig til Danmark uden optankning undervejs. Efter 20 timer og 45 minutter ankom bilen til København, hvor der blev tanket op med 46,92 liter. Det svarede til, at bilen havde kørt med en gennemsnitlig ydelse på 34,2 km/l. Bilens officielle normtal er 31,3 km/l. Fra Nantes kørte holdet via Paris, Antwerpen,Bremen og Hamborg. Trippet startede i Nantes på grund af byens status som “European Green Capital 2013”. En tilsvarende status tildeles København i 2014. Testen blev kontrolleret af det tyske prøveinstitut DEKRA, som efter påfyldning af 50 liter diesel forseglede bilens tank og efterfølgende kontrollerede optankningen i København. Med en gennemsnitsfart af godt 77 km/t forbedrede holdet normtallet med 3,0 km/l, hvilket understreger at det er muligt at opnå og endda overgå de officielle normtal, blot teknologien bliver effektivt udnyttet. Med andre ord: det afhænger af faktor 40 – den som sidder bag rattet.

Tidligere Artikel

Das Goldene Rat til C4

Næste Artikel

Toyota lancerer brintbil

Næste Artikel

Toyota lancerer brintbil

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

1602 km på en tankfuld i VW Golf Blue Motion

13. november 2013
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering