130 hk fra 3-cyl. 1,2 liter Peugeot-motor! | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 22 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

130 hk fra 3-cyl. 1,2 liter Peugeot-motor!

af Morten Dam
19. marts 2014
i Kort nyt

130 hestekræfter fra tre turboladede cylindre med et samlet slagvolumen på 1199 kubikcentimeter og med et rekordlavt brændstofforbrug og CO2-udslip? C’mon! Men dét er, hvad Peugeot postulerer i forbindelse med Car Of The Year-modlelen 308, når den udstyres med den kompakte e-THP-motor med et indsprøjtningstryk på 200 bar og turboladeren roterende med 240.000 omdrejninger i minuttet.
Ved en kontrolleret test præsterede 308’eren med den nævnte benzinmotor på 32 timer og med skiftende førere at køre 1.810 km på en tankfuld benzin og med et CO2-udslip på kun 109 g/km. Vist blev der kørt økonomikørsel, men alligevel 1.810 kilometer uden optankning af en let mellemklassemodel som Peugeot 308 – dét er langt. Men e-THP motoren er ikke den eneste, som kan drive 308’eren til bemærkelsesværdige ydelser.
Med den 1,6 liter store 120 hk/300 Nm BlueHDI dieselmotor akn den franske letmellemvægter præstere en normværdi på 3,2 l/100 svarende til 31,25 km/l med et CO2-udslip på kun85 g/km. Med andre ord: Går du rundt og forveksler stort slagvolumen med optimal ydelse, så er du begyndt at sakke bagud og lever med en verdensopfattelse, som hører det forrige århundrede til.

Tags: Peugeot
Tidligere Artikel

VW Crafter kører til Polen

Næste Artikel

VW vil øge produktionen af Tiguan

Næste Artikel

VW vil øge produktionen af Tiguan

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023

130 hk fra 3-cyl. 1,2 liter Peugeot-motor!

19. marts 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering