130 hk fra 3-cyl. 1,2 liter Peugeot-motor! | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 5 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

130 hk fra 3-cyl. 1,2 liter Peugeot-motor!

af Morten Dam
19. marts 2014
i Kort nyt

130 hestekræfter fra tre turboladede cylindre med et samlet slagvolumen på 1199 kubikcentimeter og med et rekordlavt brændstofforbrug og CO2-udslip? C’mon! Men dét er, hvad Peugeot postulerer i forbindelse med Car Of The Year-modlelen 308, når den udstyres med den kompakte e-THP-motor med et indsprøjtningstryk på 200 bar og turboladeren roterende med 240.000 omdrejninger i minuttet.
Ved en kontrolleret test præsterede 308’eren med den nævnte benzinmotor på 32 timer og med skiftende førere at køre 1.810 km på en tankfuld benzin og med et CO2-udslip på kun 109 g/km. Vist blev der kørt økonomikørsel, men alligevel 1.810 kilometer uden optankning af en let mellemklassemodel som Peugeot 308 – dét er langt. Men e-THP motoren er ikke den eneste, som kan drive 308’eren til bemærkelsesværdige ydelser.
Med den 1,6 liter store 120 hk/300 Nm BlueHDI dieselmotor akn den franske letmellemvægter præstere en normværdi på 3,2 l/100 svarende til 31,25 km/l med et CO2-udslip på kun85 g/km. Med andre ord: Går du rundt og forveksler stort slagvolumen med optimal ydelse, så er du begyndt at sakke bagud og lever med en verdensopfattelse, som hører det forrige århundrede til.

Tags: Peugeot
Tidligere Artikel

VW Crafter kører til Polen

Næste Artikel

VW vil øge produktionen af Tiguan

Næste Artikel

VW vil øge produktionen af Tiguan

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

130 hk fra 3-cyl. 1,2 liter Peugeot-motor!

19. marts 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering