1 million på tælleren | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
mandag. 16 december 2019
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLERNE
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLERNE
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Så gik den ikke længere. Da tælleren i James Foleys Ford Connect nåede 999.999 km, skulle den nulstilles. Foto: Ford
James Foley mener, at hans Ford Tourneo Connect kan køre endnu 1 million kilometer. Foto: Ford

1 million på tælleren

En Ford Connect har rundet én million kilometer - ejeren er religiøs med service og motorolie

af Jess Ulrik Verge
9. april 2018
i Nyheder

I 2008 købte James Foley en brugt Ford Connect årgang 2007 med en 1,8-liters dieselmotor. Det har han ikke fortrudt.

Han siger, at motoren i den nu 11 år gamle bil ikke har voldt ham problemer af nogen art. Faktisk var den største mekaniske udfordring at få nulstillet kilometer-tælleren, da den stod på 999.999 km.

Flittig kunde

Tælleren nulstillede nemlig ikke automatisk sig selv. Men det var hans Ford-forhandler villig til at hjælpe med – uden beregning.

DAB+ radioer for 14 milliarder

Det manglede måske også bare. Irske James Foley har nemlig været en flittig tilbagevendende kunde i Ford-værkstedet i Boland’s of Wexford i det sydøstlige Irland. Dog ikke for at få motoren repareret.

Religiøs punktlighed

Men for at få den serviceret. Det har han gjort med nærmest religiøs punktlighed efter aldrig mere end 12.000 km. Lige så religiøs har han været i kravet om kun at anvende motorolie af den bedste kvalitet.

  • Jeg ser bilens høje kilometertal som et resultat af de hyppige eftersyn og den gode motorolie. Faktisk ser jeg ingen grund til, at den ikke skulle kunne køre endnu en million kilometer, lyder det fra James Foley.

God reklame for Ford

Bilen er en 7-sædet taxa, som James Foley servicerer kunder med i Carlow-Kilkenny-området. Mange af kunderne skal bringes til eller hentes fra Englandsfærgen i Rosslare Harbour. Jævnligt kører han også ture til Dublin, der ligger ca. en times kørsel nordpå.

Modelfornyelse til Ford Transit Courier og Connect

Ford er selvsagt godt fornøjet med denne historie. Ciarán McMahon, der er direktør for Ford Ireland, siger: – Dette viser, hvad man kan få ud af at passe godt på sin motor. Og det hjælper selvfølgelig også, at det er en velkonstrueret TDCI-motor fra Ford.

Bilen er af første generation

James Foley’s Ford Connect er af første generation, der så dagens lys i 2002 som varebil (Transit) og som personbil (Tourneo). Anden generation blev introduceret i 2012, og et facelift er nu på vej. I midten af året lanceres Connect med ny front, nye motorer og ny infotainment.

Skulle Foley overveje at skifte sin Connect ud med den nyeste aftapning, har han mulighed for at vælge en 1,5-liters dieselmotor fra EcoBlue-familien. Gør han det, skriver vi da gerne endnu en artikel, hvis også denne motor skulle runde millionen.

Tags: FordFord IrelandFord Tourneo ConnectTransit Connect
Tidligere Artikel

DAB+ radioer for 14 milliarder

Næste Artikel

Dieselforbud giver tilbagekøbsgaranti

Næste Artikel
Volkswagen garanterer tilbagekøb af biler, der rammes af miljøforbud

Dieselforbud giver tilbagekøbsgaranti

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kort nyt

Varebilsalget halter bagefter

16. december 2019
Den nye Vw transporter 6.1 vil sikkert storsælge.

Fald i varebilsalget: Er det et krisetegn?

20. november 2019

REA Erhvervsbiler får Fiat Professional

25. oktober 2019
Dækmonteringen er vigtig

Tre stærke tips til transportbranchen: Sådan sparer du dæk og brændstof

16. oktober 2019
Foto: Lars Krogsgaard

BMW overrasker med to biler i Årets Bil-finalen

14. oktober 2019

Mest læste

Så gik den ikke længere. Da tælleren i James Foleys Ford Connect nåede 999.999 km, skulle den nulstilles. Foto: Ford

1 million på tælleren

9. april 2018

EU-dom: Din transport tæller som arbejdstid

19. november 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

20. april 2017
Hiver du en trailer med værktøj efter varevognen eller har du en byggematerialer eller gravemaskine med bagpå, så kan du se frem til at få mere fart på fra næste år. Folketinget har i dag vedtaget en lov, der hæver fartgrænsen på landevej til 80 km/t – den tidligere fartgrænse var 70 km/t. Den nye lov gælder også for dem, der har campingvogn på slæb og for lastbiler uden hænger. Den nye lov er vedtaget i Folketinget i dag. Loven betyder, at lastbiler og store og små vogntog, som det hedder, allerede fra 1. januar 2020 må hæve hastigheden med 10 km/t og køre 80 km/t på lande- og motortrafikveje - med mindre skiltene kræver en lavere hastighed. De fleste vil nok glæde sig over ikke at skulle ligge bag en langsomkørende bil med trailer i fremtiden og den, der har trailerne bagpå kan glæde sig over at komme hurtigere frem.

NY LOV: Nu kommer der mere fart på traileren

29. april 2019
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLERNE
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

sponsored