• Nissan Pulsar har dansk premiere i weekenden.

  • Førerpladsen i Nissans nye letmellemvægter Pulsar, som udfylder hullet efter Almera.

  • Pulsar er stor nok til ombygning, så den kan skrues mellem gule nummerskilte.

  • Bagagerummet er rummeligt selv uden at fjerne bagsæderne.

  • Med bagsæderne fjernet og montering af et fladt gulv kan Pulsar forvandles til en praktisk og kompakt varebil.

  • I april næste år udvides modelserien med to heftige modelvarianter, den ene har været omkring Nismo-afdelingen, og dermed er Pulsar rendyrket til GTI-klassen.

  • Forskellen på standardudgaven og Nismo-varianten bliver mest dynamisk.

  • Detaljerne afslører den iboende natur i Nismo-versionen af Nissan Pulsar.

  • Det bliver spændende at høre musikken fra ”orgelpiberne“ i den kommende Pulsar Nismo.

Weekend-premiere på Nissan Pulsar

Lægger ud med to motorvarianter til priser fra 209.900 kroner

I weekenden kører Nissan den nye lette mellemklassemodel Pulsar i stilling, så firmabilkøbere kan få lejlighed til at afprøve den ved åbent hus-arrangementer hos forhandlerne.
Prismæssigt starter den nye darlig ved 209.900 kroner for en 115 hk-version med 1,2 liter DIG-T benzinmotor og et nmormeret gennemsnitsforbrug på 20 kilometer per liter.
Alternativet kan være en dieseldrevet Nissan Pulsar med Renaults velkendte 1,5 dCi-motor med 110 hestekræfter og et normforbrug på op til 27,8 kilometer per liter, den koster så til gengæld 236.900 kroner.

Gunstig energiklassificering

Begge modeller er tilstrækkeligt brændstoføkonomiske til en klassificering som energiklasse A+ biler og vil derfor kunne køres for en halvårlig grøn afgift på henholdsvis 290 og 1.020 kroner.
I april følger en tredje og for køreglade nok så interessant variant med 190 hestekræfter og et maksimalt drejningsmoment på 240 Newtonmeter fra en turboladet DIG-T motor på 1,6 liter.
Sidstnævnte får efter planen dansk premiere i april 2015.

Tre udstyrsversioner

Pulsar lanceres i udstyrsversionerne Visia, Acenta og Tekna og efter de nye lovkrav med både dæktrykovervågning og gearskifteindikator.
Standardudstyret omfatter desuden sæder med el-varme, airconditionering, el-ruder i alle sidedøre, stop-start automatik og 5-tommer Advanced Drive Assist-display.
På liste over udstyr til Pulsar-serien finder man også flere elektroniske sikkerhedssystemer foruden det såkaldte NissanConnect-systemet med kobling til smartphones og GPS-navigation.

Og den bliver endnu sjovere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *