• PanAmerica er en ny udstyrsvariant, som passer godt til de eventyrlystne.

  • Kabinen får blandt andet læder på rat og gearknop.

  • PanAmerica har 20 mm ekstra frihøjde.

Transporter til eventyr

VW har præsenteret en ny udstyrsvariant, der gør eventyret lidt nemmere

Det er et halvt års tid siden Volkswagen introducerede et koncept, de kaldte PanAmericana baseret på Transporter Multivan. Nu har tyskerne overrasket med at introducere konceptet som en speciel udstyrsvariant, der får samme navn. Den får dog ikke indbygget rampe og en medfølgende Ducati-motorcykel – desværre.

VW Transporter med gaven i maven

Den største ændring er, at modellen får 20 mm ekstra frihøjde, som gør det nemmere at komme over sten og op af skrænter, hvilket er praktisk, hvis man faktisk skulle bruge bilen, som navnet antyder – nemlig at køre fra Sydamerika til Nordamerika. Den hævede undervogn kan dog vælges fra, ligesom modellen kan bestilles både med eller uden 4Motion-firehjulstræk.

Ridsefri film

Visuelt adskiller PanAmericana ved at have en unik front med en aluminiumsplade, der beskytter undersiden af bilen – både ved forakslen og ved bagenden. Langs siden er der også en beskyttende liste, og så er den nedre side af bilen dækket med en film, der skulle beskytte mod sten og grus, når man kører på de endeløse grusveje på vej mod Ildlandet. 18 tommer fælge og et særligt PanAmericana-emblem pryder modellen.

Transporter T6 – en vinder uden personlighed

Indvendigt er der dørkplade på gulvet, slidstærke gummi-gulvmåtter, men også læderrat, lædergearknop, sportspedaler i metal og klimaanlæg.

På motorsiden kan PanAmericana fås med de samme motorer, som findes til den almindelige Multivan, pånær den mindste med 84 hk. Prisen er endnu ukendt, men modellen kan bestilles i Tyskland allerede fra maj.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *