• 373 hk og 700 Nm præsterer el- og dieselmotorer i fællesskab - og kan køre et EU-snit på 55 km/l

  • Audi har dert med at sætte nye standarder, når de lancerer en ny Q7, og e-Tron med alt i MMI, TFT, powermeter og virtual cockpit er ingen undtagelse

  • Den nye Q7 e-tron går fra 0-100 på 6,2 sekunder

  • Monstrøsiteten Q7 slås stadig lidt med elegancen, men både teknisk og komfortabelt er den spitzenklasse

Super Audi Q7 kommer til sommer

56 km rækkevidde på ren el og over 50 km/l på literen i den nye diesel-hybrid Audi Q7 e-tron er ren fremtidsmusik - til sommer

Du kan bestille den fra starten af marts og hente den i løbet af sommeren. Den nye Audi Q7 e-tron 3.0 TDI Quattro – verdens første plug-in-hybrid med V6 TDI og quattro-drivlinje.

På ren el kan den tilbagelægge op til 56 km uden at starte den store dieselmaskine. Det er computertal udregnet efter den nye europæiske kørecyklus (NEDC), men roen og freden ved tanken om, at man har en tankfuld diesel og et monster af en dieselmotor til at køre videre, når batteriet er fladt, er ubetaleligt.

Nye standarder

Den første plug-in-hybridmodel i Audis Q-familie sætter nye standarder med en systemydelse på 373 hk og et samlet drejningsmoment på 700 Nm. Den nye SUV accelererer fra 0-100 km/h på 6,2 sekunder og kører hele 55,6 km/l i henhold til NEDC.

Dens litium-ion-batteri, der kan oplades via en stikdåse, kan lagre 17,3 kWh. Med sin elektriske rækkevidde på op til 56 km dækker SUV’en den daglige mobilitet på mange områder.

Knivskarp

Prisen i Danmark er 1.432.000 kroner på hvide plader, og standardudstyret omfatterblandt andet 3-zoners klimaanlæg, 19-tommer aluminiumsfælge, MMI Navigation plus med MMI all in touch og Audi virtual cockpit: TFT-skærmen med høj opløsning leverer knivskarpe visninger og grafikker – herunder særlige visninger som eksempelvis powermeteret, plug-in-hybridsystemets energiflow, rækkevidden og batteriets ladetilstand.

Det standardmonterede termostyringssystem med integreret varmepumpe er blevet udviklet specielt til Q7-familiens plug-in-hybrider. Audi er de første i verden til at anvende denne teknologi.
Listeprisen kommer næppe nogensinde i anvendelse, idet biler som Q7 e-tron altid bliver leaset. så det kun er beskatningsgrundlaget, der tæller. Hvad den kommer til at koste på gule plader er så en anden sag. Men tommelfingerreglen halv pris plus moms er i kraft, indtil vi har nyt fra Audi.


Forbrugsangivelser:

Brændstofforbrug ved blandet kørsel i km/l: 52,6-55,6
Strømforbrug ved blandet kørsel i kWh/100 km: 18,1-19,0
CO2-emission ved blandet kørsel i g/km: 48-50

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *