• Intet at udsætte på indretningen. Peugeot Partner kunne godt trænge til en foryngelseskur, men kabinen virker mere up to date end det ydre

  • Peugeot Partner Electric van lever helt op til de samme krav som sin dieseldrevne tvillingesøster - og nu viser de private elbilister, at det kan lade sig gøre at køre elbil, selv om man har et stort kørselsbehov

  • Sådan ser motorrummet i en Peugeot Partner Electric ud. Al indmaden kommer fra Mitsubishi iOn - så også her er det godt gennemprøvet teknologi, der præsenteres i den nye varebil fra Peugeot

  • Partner Electric van fås i to længder med varerumsgulv på 180 hhv. 205 cm med tilsvarende varerumsvolumen på 3,3 og 3,7 kubikmeter

  • Peugeot har gjort sig umage for at gemme batteripakkerne under gulvet, så el-varianten ligner dieselvarianten mest muligt. Og intet afslører, at det er en elbil

  • Det smarte passagersæde med glideplade til lange genstande, der kommer gennem lugen i bagvæggen

Peugeot Partner Electric på vej

Den eldrevne Peugeot Partner bliver en del af modelprogrammet, når den nye Partner introduceres i Danmark

Længe var der tvivl om, hvorvidt den nye Peugeot Partner Electric skulle til Danmark. Nu er det afgjort, at den elektriske varebil med varerum på op til 3,7 kubikmeter og en nyttelast på 695 kg kommer sammen med det øvrige modelprogram.

Den fås i to længder: L1 på 4,38 og L2 på 4,63 meter med henholdsvis varerum på henholdsvis 3,3 og 3,7 m3.

Elmotoren fodres af et Lithium-Ion-batteri af seneste generation med en kapacitet på 22,5 kWh. Det består af to pakker, som er placeret på hver sin side af bagakslen, hvilket spreder vægten og sænker tyngdepunktet for at opnå en god dynamisk stabilitet.

170 km rækkevidde

Elmotoren er på 67 hk og har et drejningsmoment på 200 Nm, som er tilstede fra 0-1500/omdr. min.

Dermed skal man nok regne med, at den vil begå sig bedst i byområder. Men den beskedne effekt virker omvendt proportionalt på rækkevidden. Partner Electrique har en rækkevidde på 170 km ifølge europæisk standard (NEDC). Men som det er med elbiler, påvirkes rækkevidden voldsomt af køremåde og brug af elektriske apparater som aircon, elruder og sædevarme.

Det er det store problem for elbiler, og derfor har Peugeot lavet en forbrugsmåler, så man kan følge med i, hvor meget strøm, aircon og øvrige komfortapparater bruger ud over elmotoren.

Flex og Quick

Priserne starter på 189.990 kroner plus moms for en L1 – den korte med 3,3 kubikmeter varerum.

For de penge får man en elektrisk varebil med normal ladning til 230 volt netstik og fem meter ladekabel.

Den er udstyret med fjernbetjent centrallås, elruder, ESP, to airbags, radio med CD og fire højtalere og multijusterbart rat.

Herudover kommer en Flexpack udgave i både længde 1 og 2 med Multiflex passagersæde til to personer, Quick charge (80 procent på 30 min)
aircon,
fire airbags
og ruder i bagdøre.

Den nye Partner annoncerer sin ankomst til juli måned.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *