• Større akselafstand og sporvidde kombineret med en lavere vægt og en væsentligt større kabine løfter arven i Opels flagskib

  • Midt i første generation af Insignia, blev der ryddet op i alle de mange knapper, og cockpittet er blevet endnu mere minimalistisk i den næste generation

  • Bagklappen kan åbnes håndfrit med en fodbevægelse via en sensor monteret under bagkofangeren

  • Varerummet er blevet 100 liter større i Opel Insignia Sports Tourer

  • En usædvanligt velintegreret touch-skærm er hjertet i infotainment-systemet, som også kan indeholde wifi hotspot

Her er den nye Opel Insignia Sports Tourer

Varerummet er blevet 100 liter større i Opel Insignia Sports Tourer, som har premiere i næste måned på Geneve Motor Show

Mere plads og mere standard- og sikkerhedsudstyr er nogle af kvaliteterne ved den nye Opel Insignia Sports Tourer, som Opel nu offentliggør de første billeder af. Den nye stationcar udgave af Insignia bliver væsentligt større end den nuværende model, hvilket i rene tal betyder, at Opel Insignia Sports Tourer får 100 liter mere mere at gøre godt med i varerummet end forgængeren og kan nu klare op til 1640 liter.

Automatisk nødbremse og Lane Keep Assist med styrekorrektion er standardudstyr på bilen, der også kan udstyres med de avancerede LED Matrix forlygter med 16 selvstændige LED enheder i hver forlygte. Lyset tilpasser sig automatisk mod- og medkørende bilister uden at blænde, selv om det lange lys er permanent tændt i mørke. Insignia får også en række komfortdetaljer som mulighed for varme i bagsædet, varme i forruden og som på alle andre Opel modeller varme i rattet.

200 kg lettere

På tekniksiden er der ny otte trins automatgearkasse, nye benzinmotorer og nyt avanceret firehjulstræk. Den nye Sports Tourer er op til 200 kilo lettere end forgængeren afhængig af version. På trods af denne betydelig vægtreduktion er bilens akselafstand 9,2 cm længere end den nuværende model, og sporvidden er forøget med 11 millimeter. Bilen får debut på biludstillingen i Geneve den 7. marts 2017.

Den nye Opel Insignia Sports Tourer er op til 200 kg lettere end den udgående model afhængigt af motor- og udstyrsvariant. Det betyder, at de opdaterede motorer får lettere ved at præstere både effektivt og dynamisk, mens der endda bliver bedre plads indvendigt.

Rumskibet fra Rüsselsheim

Opel har også arbejdet med køredynamic for at få maksimalt ud af den lettere bil. Forsæderne er placeret laveret, hvilket giver både mere action i køreoplevelsen, ligesom det på stopuret giver bedre svingegenskaber.

– Vores flagskib er proppet med ‘high-tech’ til enhver smag for at gøre kørslen mere sikker og komfortabel. Og så er der pladsen i kabinen. Om det er til arbejde eller fritid, imødekommer den nye Opel Insignia Sports Tourer stort set ethvert transportkrav. Den er med andre ord rumskibet fra Rüsselsheim, siger Opel-præsident Dr. Karl-Thomas Neumann.

Nyt automatgear

Bagklappen kan åbnes håndfrit med en fodbevægelse via en sensor monteret under bagkofangeren, hvilket letter læsning, når man kommer slæbende med favnen fuld af bagage og varer.

Under hjelmen kommer der næppe store overraskelser. Opel er rimeligt godt bestykket på både diesel- og benzinsiden, og de væsentligste nyheder kommer til at bestå af videreudviklinger. Men der har længe manglet en ordentlig automatgearkasse. Den kommer i form af et otte-trins traditionelt automatgear, som indil videre kun er bekræftet til den nye topversion med toliters turbobenziner på 260 hk.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *