Ny Opel Insignia som ren mesterbil med 27 km/l

Faceliftet udgave med nye turboladede dieselmotorer på gaden herhjemme i oktober

Skal den nye Opel Insignia være kommandocentralen, hvorfra du fremover skal styre butikken? En faceliftet Opel Insignia med en nyudviklet turbodieselmotor på 2,0 liter, og op til 27 km/l og et CO2-udslip på kun 99 g/km.
Det er da en ren mesterbil – i hvert tilfælde næsten! Skal stilen være mere maskulin, vælger du blot 5-dørs varianten Sports Tourer.

Opel flytter produktionen af Zafira til Rüsselsheim

Opel Combo til Danske Hospitalsklovne

Elegant er den og eksklusiv indrettet og udstyret, men vi kommer til at vente lidt på den, for premieredatoen falder sammen med IAA-messen i Frankfurt medio september, og den lander først herhjemme i løbet af oktober. Af samme årsag foreligger der heller ikke på nuværende tidspunkt prisindikationer for de faceliftede modeller.
Bortset fra nogle stilistiske ændringer for og bag adskiller eksteriøret sig ikke væsentligt fra den hidtidige Insignia, det er under frontklappen og indendøre, der er nyt at komme efter.

Udvidet infotainment-system

Motorprogrammet opdateres som nævnt med en ny turbodieselmotor på 2,0 liter i to versioner, en 120 hk og en 140 hk – og nok så interessant: begge med et brændstofforbrug på op til 27 km/l. Sports Tourer-varianten bruger en smule mere, den er opgivet med et normtal på 25,6 km/l som det bedste, men det er heller ikke dårligt for en stor mellemklassebil.
Dynamikken er angiveligt forbedret med ændret kalibrering af støddæmperne og en ny type krængningsstabilisatorer tillige med opdatering af styretøjet, hvilket desuden skulle bidrage til en dæmpning af støj og vibrationer samt forbedret komfort.
I kabinen adskiller den opdaterede Insignia sig ved ny instrumentering med et udvidet infortainment-system med 8-tommer touch-skærm og menuer i farver samt en touchpad til betjening af integrerede smartphone-funktioner.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *