• Varerummet er på 10,8 eller 12,9 kubikmeter

  • Hyundai regner med at sælge H350 fra halvdelen af sine forhandle, og de er klar med opbyggere og underleverandører af totalløsninger til varerummet

Længe ventede Hyundai H350 lander

Premiere på Hyundai H350 lige efter nytår - men den får det svært til den bebudede intropris

Altomvarebiler.dk i Hannover:

Hyundai H350 har huseret på Europas veje i et par år. Altomvarebiler.dk så den for første gang på IAA-messen i Hannover – i 2014. Men der skulle gå to år, før den danske importør fik forhandlet den hjem til Danmark. Og nu kommer den.

Med den nye H350 bevæger Hyundai sig for første gang op i den største varevognskategori i Europa. H-1 i one-ton-segmentet blev strøget af lagerlisten for flere år siden, og det øvrige program består derfor udelukkende af ombyggede personbiler.

Den tunge ende

Hyundai er i dag verdens femtestørste bilproducent og har igennem de seneste år etableret sig som en af de førende producenter af personbiler på det europæiske marked. Nu udvides fokus til også at omfatte erhvervsbiler i B-kørekortets tungeste ende.

 

 

Med varevognen H350 får erhvervslivet nu en ny rummelig varevogn på udvalgspaletten. Alle varianter af H350 får start-stop-funktion for bedre brændstoføkonomi og igangsætningsassistent, der gør det lettere at sætte i gang op af bakke.

Bedste aktører

– Markedet for varevogne er meget konkurrencepræget, og med H350 kommer vi på driftssikkerhed, kvalitet og økonomi til at matche – og overgå – de bedste aktører på markedet, siger Annegrethe Skovby, der er pressechef i Hyundai Danmark.

– Sammen med et veludbygget forhandlernet, hvor kvalifikationerne matcher kundernes høje forventninger til service og parathed, er vi overbeviste om, at H350 kommer til at stå stærkt i markedet, siger hun.

Garanti uden begrænsning

Hyundai har da også store forventninger til H350. Rummelighed, komfort, attraktive priser og tre års garanti uden kilometerbegrænsning gør den interessant, og den udgør et stærkt supplement til Hyundais øvrige udvalg af gulpladebiler.

Men netop det med priserne kommer på en prøve fra starten. Hyundai har justeret deres 5 år / fri kilometer garanti på personbiler til 3 år / fri kilometer, hvilket jo er hidtil uset i klassen. Det skal nok trække i den lille håndværker.

Høj pris

Men prissiden udgør en alvorlig udfordring for opkomlingen – som Hyundai objektivt set må siges at være på varebilsfronten. Den mindste model i Danmark bliver en L2H2 med et varerum på 10,5 kubikmeter. Den starter på 237.995 kroner plus moms.

En tilsvarende Renault Master har et varerum på 10,8 kubikmeter og ruller over kantstenen med dit CVR-nummer på siden til en pris, der ligger 10.0000 kroner lavere. Hvor stor betydning det får er dog usikkert. Mere vigtigt er, hvor dygtige Hyundai bliver på leasingfronten, hvor det store finansieringsslag udkæmpes.

H1 får comeback

Hyundai H350 fås med to varianter af en 2,5-liters turbodiesel med henholdsvis 150 og 170 hk. Hvis du synes, det lyder bekendt, så er det formentlig fordi, samme motor ligger i H1. Historien om Hyundai H1 er i øvrigt ikke helt forbi i Danmark.

Selv om den ikke længere lagerføres, kan den  stadig bestilles, og faktisk har Hyundai Danmark planer om at genindføre den på det danske marked, så der kan komme fuldt program på erhvervsdelen. Seneste generation af Hyundai H1 kom i 2011 og har samme motorprogram som storebror.

Det halve forhandlernet

Hyundai H350 fås i to udstyrsvarianter, størrelserne L2H2 og L3H2. Totalvægten bliver på 3.500 kg for alle modeller. Lasteevnen bliver op til 1.500 kg, og trailervægten bliver 3.500 kg. Hyundai vil også snart kunne tilbyde leasing af H350 til priser, der som nævnt endnu ikke er forhandlet på plads.

H350 forventes introduceret i første kvartal af 2017, og forventningen er, at godt halvdelen af Danmarks Hyundai forhandlere kommer til at forhandle H350.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *