• Den faceliftede Ford Transit Custom ventes lanceret tidligt næste år

  • Det nye instrumentpanel giver plads til en 8-tommers skærm

  • Kabinen får bedre og mere aflæggeplads

  • Skiltegenkendelsen kobles sammen med en intelligent fartbegrænser

  • Ny LED-signatur og nye, smallere forlygter

  • Fronten prydes af en ny, trapezformet kølergrill

Ford Transit får nyt look og ny teknologi

Danmarks bedst sælgende varebil Ford Transit Custom strammes op med ny front, ny instrumentering og bedre sikkerhed

I efteråret 2017 begynder produktionen af en faceliftet Ford Transit Custom. Lanceringen ventes at ske tidligt næste år.

I første omgang har Ford løftet sløret for busudgaven, der hedder Tourneo Custom.

Nye lygter og grill

I det ydre tæller ændringerne nye og smallere forlygter samt signatur-kørelys med LED-lamper. Til topudgaverne vil man også kunne få xenon-lys til forlygterne.

Desuden prydes fronten af en ny trapez-formet kølergrill med kromkant og fem forkromede, vandrette ribber.

Instrumentpanel á la Fiesta

Kabinen opgraderes med nyt instrumentpanel, der læner sig kraftigt op ad den nye Fiesta. Her er der plads til en 8-tommers skærm, der kan betjenes ved hjælp af fagter.

Blandt ændringerne er også en ny gearkonsol og bedre aflæggeplads i fordørene. I den øvre del af instrumentpanelet findes to opbevaringsrum med låg, og i centerkonsollen findes to kopholdere og endnu et opbevaringsrum med rulledæksel.

Sync 3-infotainment

Transit Custom vil også kunne fås med infotainment-systemet Sync 3. Det er stemmestyret og forstår kommandoer som “I need a coffee”, “I need fuel” og “I need to park”.

Systemet er kompatibelt med Apple CarPlay og Android Auto.

Bedre sikkerhed

Sikkerheden får et nøk opad med en nyudviklet fartbegrænser. Den er koblet sammen med bilens kamerafunktion for skiltegenkendelse og kan dermed automatisk regulere bilens hastighed efter de gældende fartgrænser i området.

Desuden suppleres bilens blindvinkel-advarsel nu med en såkaldt “Cross Traffic Alert”, der advarer om krydsende trafik bagude, hvis føreren er ved at bakke ud fra f.eks. en parkeringsbås.

Nødbremse ikke standard

Ford følger ikke VW’s eksempel i England og MAN’s tilsvarende banebrydende initiativ i Danmark med at gøre automatisk nødbremse til standardudstyr. Dermed bliver automatisk nødbremse ikke standard.

Men Transit Custom fås med såvel nødbremse som adaptiv fartpilot, sidevindsassistent og linjevogter. Faceliftet omfatter ikke motorer, undervogn eller vægte.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *