Premiere på faceliftet Renault Kangoo i juni

Bliver billigere og bedre udstyret end de tilsvarende Mercedes-Benz Citan modeller

Så er den klar, Renaults nye Kangoo. Både som personbil, el-bil og varebil. Der er tale om en faceliftet version af en nuværende modelgeneration, og med bl. a. nyt frontdesign, Renaults R-Link multimediesystem, og flere modelvarianter inklusive en ny Kangoo Business-model specielt indrettet til flådeejere.
Herhjemme ventes den faceliftede udgave lanceret i uge 24, og i to karrosseri- og motorvarianter. Dels Express og Maxi og dels med 75 og 90 hk turbodieselmotorer på 1.5 liter. Der forhandles endnu om den mindste Kangoo-version Compact, men den forventes ligeledes indlemmet i det danske modelprogram. El-bilen Kangoo Z.E. kommer også.
Prismæssigt bliver de reviderede Kangoo-modeller lidt billigere og med bedre udstyret end de tilsvarende Mercedes-Benz Citan-modeller, som teknisk er baseret på Kangoo og produceres hos Renault.

Kabine med to eller tre sæder

Bag det nye frontdesign med de mandelformede forlygter med forbedret lysudbytte og den sorte og mere skramme-resistente stødfanger præsenterer Kangoo et redesignet interiør med ændret instrumentering og udstyr.
I van-udgaven, der adskiller sig fra de øvrige Kangoo-varianter, er der tre sorte instrumenture med hvide rande og R-Link systemet byder på såvel radio, navigation, Bluetooth-forbindelse og tilslutning for transportable musikafspillere. Alt kontrolleres via en stor touch-skærm.
Afhængigt af variant, Compact, Express eller Maxi, kan varebil-udgaven rumme fra 2,3 til 4,6 kubikmeter gods. El-bil udgaven Kangoo Z.E. kan rumme mellem 3,0 og 3,5 kubikmeter og har en nyttelast på 650 kg.
I forhold til størrelse og lastevne er Kangoo Compact den eneste varebil, der kan leveres med en 3-sædet kabine. Sædearrangementet består af førersædet og et 2-personers bænksæde med separate ryglæn til højre i kabinen. Som standard leveres Kangoo med 2-sædet kabine, så det tredje sæde bliver herhjemme ekstraudstyr. Det samme gælder R-Link systemet.

Tre varianter med 75 eller 90 hk

Ved at ændre på den indvendige dørbeklædning er der blevet mere albuerum for såvel fører som passager ligesom der er gjort bedre plads til ben og fødder.
Varerummet er 1.210 mm bredt og kan lastes med en Euro-palle, og bagtil er der åbnet mulighed for at laste gods, som er længere end det 2.500 mm lange varerum. En forskydelig klap bagest i taget giver et 1.000×450 mm bredt hul, som giver mulighed for at lade gods rage udenfor varerummet. Skydeklappen er ekstraudstyr.
Der er afsat tre turboladede diselmotorer til Kango-serien. I første omgang tre 4-cyl. dCi-motorer med ydelser på henholdsvis 75, 90 og 110 hk. De to mindste udmærker sig ved normtal på 23,3 km/l og et CO2-udslip på 112 g/km, mens normtallene for den største er 22,7 km/l og et udslip på 115 g/km.
Til efteråret suppleres modelprogrammet med en 115 hk TCe-benzinmotor på 1,2 liter, men hverken dén eller 110 hk dCi-motoren er i spil for så vdt angår det danske modelprogram.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *