• Større og rummeligere end forgængerne og flere konkurrenter. Med den nye Pulsar er Nissan på ny leveringsdygtig i truppen af 5-dørs hatchback-modeller.

  • Da Nissan har prioriteret bagsædeplads højere end bagagerummets kapacitet, er denne som udgangspunkt 385 liter, men kan naturligvis forøges ved at udnytte det variable bagsædearrangement. Ombygget til varebil forventes lasteevnen at blive omkring halvanden kubikmeter.

  • Pulsar kendetegnes ved stærke linier og markante proportioner.

  • Som varebil kan Pulsar blive et interessant alternativ til biler som f.eks. VW Golf, Toyota Auris og Ford Focus - ikke mindst på grund af kabineindretningen og udstyrsniveauet.

  • Pulsar kommer i tre motorvarianter: 1,2-­liter DIG­T­ benzinmotor med 115 hk , 1,5-­liter dCi­dieselmotor med 110 hk og 260 Nm. Desuden 1,6-­liter turboladet benzinmotor med 190 hk - den kommer primo 2015.

Her er Nissans Auris-angreb

Almera og Primera måtte dø for at give plads til de aktive og hippe livsstilsbiler. Nu vil Nissan have en bid af blød-hat-kagen

’Lidt mere dæmpet i design og udførelse.’

Det var ordene, der ledsagede gårsdagens præsentation af den nye Nissan Pulsar på Charlottenlund Fort, og de kom fra Nissans marketingchef, Steffen Nederby Høj.

Desværre fik vi ikke mulighed for at prøvekøre Pulsar ved gårsdagens arrangement, som var en såkaldt statisk præsentation. De viste modeller er fra en forproduktion, så det må vente, til den kommer på gaden til oktober.

Men de supplerende ord er nu også interessante nok.

Nissan har opdaget, at Almera og Primera på trods af Qashqais overvældende succes har efterladt et hul, som hastigt fyldes op af konkurrenter som VW Golf og Toyota Auris.

Større succes

– Vi har oplevet en påfaldende efterspørgsel på en afløser til Almera og Primera fra kunder, der gerne vil have en lidt mere konservativ bil, hvis man kan sige det sådan. Så hvis du synes, den ligner en Toyota Auris, så er det måske ikke helt tilfældigt, forklarer Steffen Nederby Høj.

Han afviser, at den nye Pulsar er en konsekvens af, at Nissan prioriterede forkert med beslutningen om at sløjfe de mere traditionelle familiebiler til fordel for crossovere og firehjulstrækkere med Qashqai som omdrejningspunkt.

– Næeh, tværtimod. Qashqai har været en endnu større succes, end vi havde håbet. Du kan sige, at Nissan har fået blod på tanden og har lyst til at blande sig i et marked, som mange af vores gamle kunder spørger til, fastholder han.

Billig som varebil

Men der kommer kun denne ene afløser for de to forgangne familiebiler, og for at tilfredsstille alle, har Nissan bygget Pulsar på en platform med 270 cm akselafstand og brugt en stor del af den til at lave masser af benplads for bagsædepassagererne.
Det betyder også et større varerum i gulpladeversionen, som Nissan satser stort på i dette segment.
– Vi har et meget stærkt motorprogram med dels den lille 1,2-liters turbomotor med 115 hk, der både med manuel gearkasse og automatgear kører op til 19,6 km/l. Men endnu mere interessant bliver den i diesel-udgaven med en brændstoføkonomi på 28,6 km/l. Det kommer til at give nogle meget store afgiftsnedslag, når vi skal prissætte den, så vi regner med at komme med nogle rigtigt konkurrencedygtige priser, forudser Steffen Nederby Høj.

Ryster i kassen

I den anden ende af motorrummets yderligheder går Nissan i den stik modsatte retning. Den sprudlende DIG-T-motor, vi kender fra Juke, kommer med sine 190 heste også til at ryste kassen godt og grundigt i Pulsar. Den kommer først til Danmark en gang efter nytår.

Med en kombination af design, ny teknologi og rummelighed i kabinen tilfører den nye Pulsar en ny dimension til mellemklassen i ny indpakning.

Den nye Pulsar er spækket med økonomisk overkommelige og nyttige teknologier, der øger såvel sikkerhed som komfort.

Nissans avancerede Safety Shield er en pakke af systemer og teknologier, der samlet set udgør et omfattende “sikkerhedsnet” for føreren.

Avanceret sikkerhedsnet

Dette avancerede netværk af nyttige teknologier hjælper føreren til i fuld tryghed at kunne nyde den nye Pulsars potentiale fuldt ud. Blandt de systemer, der tilbydes til den nye Pulsar, er automatisk nødbremsefunktion, Moving Object Detection, vognbaneassistent og advarsel om biler i den blinde vinkel.

Nissans kontinuerlige arbejde med at levere banebrydende teknologier betyder, at Pulsar er den eneste bil i klassen, hvor systemer som Moving Object Detection, vognbaneassistent og advarsel om biler i den blinde vinkel er standard på mindst én model i modelrækken.

Pulsar er også udstyret med anden generation af Nissans NissanConnectsystem, som omfatter en række innovative funktioner inklusive komplet integration af smartphones, Google® SendtoCar og adgang til en lang række nyttige og informative apps.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *