• Hjørring Rørteknik har lige købt en hel flåde af nye servicebiler i form af Dacia Dokker van

Dacia Dokker flåde til VVS-firma

Erhvervslivet har fået øjnene op for den rummelige og billige Dacia Dokker Van. Snusfornuft og driftsomkostninger vejere tungere end lir og prestige

 

Engang var det tegn på velstand og fremgang, når håndværkerne lå i overhalinsgssporet i en dyr tysk varevogn på vej mod endnu en guldrandet opgave. Men finanskrise og efterfølgende eftertanke har fået mange til at ændre den indstilling.

Varevognen skal jo i sidste ende betales af kunderne. Så hvorfor ikke gå i den helt anden retning og skrue ned for pralefaktoren og op for fornuften. Det startede med en nødvendighed, men fokus på de totale omkostninger i bilens levetid, TCO, har bidt sig fast i erhvervslivet.

Fornuftigt storkøb

Autoriseret Renault- og Dacia-forhandler Ejner Hessel i Hjørring har netop leveret 20 Dacia Dokker Van til Hjørring Rørteknik. Med ordren har de mildest talt købt stort og fornuftigt ind.

Netop det er hele filosofien med Dacia, fortæller Dacias danske pressechef, Søren Hyltoft.
– Hvis man skulle definere begrebet Value for Money, så ville jeg sige, at det er en Dacia. Det er en praktisk og gennemtænkt bil, som er kendt for et meget lille værditab og høj pålidelighed. Vi ser en Dacia som bilernes svar på Netto eller Hennes & Mauritz. Det handler om at give kunderne den optimale kombination af pris og kvalitet, siger pressechefen.

Godt signal

Hjørring Rørteknik holder i hvert fald fast i, at en virksomhed overlever ved at holde fokus på profit, og jo færre penge, der går til bilparken, des større bliver overskuddet. Samtidigt sender det et godt signal til kunderne, at VVS’eren ankommer i en Dacia Dokker, der om noget fortæller historien om en økonomisk velovervejet ledelse.

– Vores installatører har brug for en rummelig, komfortabel og praktisk bil, der kan leve op til hverdagens krav. Og det kan Dacia Dokker Van, der også økonomisk er meget interessant, siger direktør Søren Nedergaard, som ikke alene hæfter sig ved anskaffelsesprisen men også ved det faktum, at Dacia Dokker har tre års garanti.

Rumæner med ambitioner

I alt blev der i 2015, hvor Dacia Dokker Van blev introduceret, solgt 236 eksemplarer, hvilket svarede til en markedsandel i segmentet på 5,9 procent. Væsentligt højere end det rumænske mærkes samlede markedsandel på 1,4 procent. I 2016 er målet i alt 600 Dacia varebiler, hvoraf de 300 skal være Dacia Dokker van og de resterende ombyggede personbiler – de såkaldte PC vans.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *