• Både tekniske og teknologisk har VW løftet niveauet påfaldende i den nye Caddy. Det bliver spændende at prøve at køre den

  • Caddy Maxi får med 4,7 kubikmeter varerum plads til halvanden kubikmeter mere end lillebror Caddy

  • Selv i den skrabede version, der kommer til at hedde Conceptline, er det tydeligt, at VW har gjort mere ud af indretningen

  • De nye og renere linjer i den nye Caddys karosseri viser tydeligt ligheder med den nye Passats stringente designform

Caddy Maxi med plads til meget mere

Caddy får selskab af storebror Caddy Maxi lige fra start en gang til sommer

Volkswagen har netop præsenteret den lange udgave af den nye Caddy, der havde verdenspremiere i den polske by Poznan for et par uger siden. Caddy er i løbet af sine 11 år på markedet solgt i over 1,5 millioner eksemplarer, og omkring en tredjedel er den 47 cm længere Caddy Maxi.

Caddy Maxi har en akselafstand, der er 32 cm længere end i den normale version. Det giver en lastevolumen på 4,7 kubikmeter med en lasteevne på 1006 kg inklusiv fører mod Caddys 3,2 kubikmeter.

Fuldt motorprogram

Caddy Maxi stiller ligesom lillebror Caddy til start i løbet af sommeren og med helt identisk motorprogram, som over hele linjen opfylder Euro6 emissionskravene. Grundlaget for de tre TDI diesel-versioner er altid en to-liters fire-cylindret motor med effekt-trin fra 102-150 hk.

I benzinafdelingen betyder det valg mellem den tre-cylindrede 1.0 TSI med 102 hk og den firecylindrede 1.4 TSI med 125 hk.

Multi-kollision

Caddy og Caddy Maxi indeholder en række nyt sikkerheds- og komfortudstyr.

’Front Assist’ er et overvågningssystem, der overvåger omgivelserne og styrer City Emergency Braking. Det griber ind, når føreren ikke er opmærksom på en forhindring. Ved hastigheder på op til 30 km/t, bremser det bilen helt op, men også ved højere fart er det muligt at afbøde eller helt forhindre sammenstød.

Ny VW Caddy får motor fra Up

VW om hjørnet med en Golf Variant GTD

Cirka 22 procent af alle ulykker med personskader er sammenstød med mere end en kollision, hvor bilen fortsætter med omtåget eller bevidstløs fører og kommer ud for endnu et sammenstød. For at minimere risikoen for dette scenario, er det prisbelønnede multi-kollision bremsesystem inkluderet som standard i den nye Caddy og Caddy Maxi. Efter en kollision, vil den automatisk bremse bilen, selv om føreren ikke er i stand til at gribe ind.

Fuldt stop

Caddy har også fået Driver Alert-systemer som standard. Sidstnævnte overvåger føreren, så eventuelle afvigelser fra normal kørselsadfærd bliver opdaget og anbefaler, at føreren skal tage en pause, når det synes nødvendigt.

Et andet tilvalg er Adaptive Cruise Control, forkortet AC, som aktiveres ved hastigheder på 0-160 km/t med DSG-gearkasse eller 30-160 km/t med manuel gearkasse. I kombination med DSG kan ACC-systemet også bremse bilen ned i for eksempel i køer og myldretidstrafik til et fuldt stop og selv sætte i gang igen.

Den nye Caddy og Caddy Maxi bliver lanceret i Tyskland i slutningen af ​​juni med det øvrige Europa lige i hælene. Vi kender fortsat ikke andet til priserne, end at de forventes at stige en anelse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *