• Kabinen er blevet mere eksklusiv med læder og kulfiberpaneler.

  • Bagakslen er opgraderet med luftundervogn.

  • MTM forvandler VW Amarok til en kæmpe bøfsandwich med V8'er og næsten 900 Nm.

Amarok på proteinkur

MTM har bygget den vildeste VW Amarok med diesel-V8'er og næsten 900 Nm

Tuningsfirmaet MTM har skabt en VW Amarok, der er alt for meget på den fede måde. Som en kødoverdosis af den bedste t-bone steak har de taget en almindelige Amarok og rykket den splejsede 2-liters dieselmotor ud. I stedet har de lagt en seriøs, 4,2-liters diesel-V8’er i, og derfra har de så haft motoren på proteinkur, så den nu yder 410 hk og 890 Nm.

Amarok er ikke hård nok

Det er nok til at sende den over to tons tunge pickup til 100 km/t på seks sekunder og videre til en topfart på 240 km/t. Den 6-trins manuelle gearkasse er skiftet ud med en 8-trins Tiptronic-automatgearkasse, som giver vognen lidt mere luksusfornemmelse.

Desert stormer

Netop luksusfornemmelsen er et nøgleord for Amarok V8 Desert Edition, for som bilens navn antyder, skal den henvende sig til rige kunder i ørkenstater. Kabinen er piftet op med læder og alcantara, og så er der indlagt kulfibertrim-paneler sammen med ekstra visere, så der kan holdes styr på den store motor. For at sætte prikken over i’et er der installeret et infotainment-system med gps og tv.

Amarok XXL

Udvendigt har MTM sat store, 20 tommer fælge med grove terrændæk på den vilde Amarok. Der er også sidepipes, en ekstra kofanger og skærmforøgere. Undervognen er opgraderet med nye fjedre og støddæmpere foran, mens bagakslens bladfjedre er udskifte med luftbælge. Men MTM stopper ikke her, for netop at stoppe så stor og hurtig en bil kræver nogle seriøse bremser. Foran måler de 16 tommer, mens de er 14 tommer bagved.

Alt det isenkram er ikke billigt – langt fra. 1.485.613 kr. koster den, men det er uden afgift.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *