• Van-udgaven ombygges på basis af det CO2-dokument,. som indgår ved typegodkendelsen af VW Polo som personbil således, at varebilen blot skal synes ved registrering.

  • Interiøret i den opdaterede VW Polo med udvidet infotainment-program.

  • Med den nye Polo følger også en variant med 90 hk 1,2 TSI-motor.

3-dørs VW Polo Van til under 93.000 kr.

Ny VW Polo lanceres i maj med opdateret design, motorprogram og udstyrsniveau

Volkswagens nye Polo er på gaden til 139.999 kr. for en 3-dørs, 3-cyl. 60 hk 1,0 Trendline med ”Multikollisonsbremse, City Emergence Brake, træthedsregistrering og Composition Color med 5“ touchscreen og Bluetooth“. Men skruet ind mellem gule nummerskilte bliver prisen noget lavere – under 93.000 kr. plus moms.
Dét er nemlig prisen for den nye 3-dørs Polo ombygget til varebil, men med en 60 hk 1,2 FSI-motor.
Van-udgaven kommer også med den førnævnte 60 hk 1,0-liter motor.
Denne version er endnu ikke prissat, ligesom der heller ikke i skrivende stund foreligger priser på de øvrige motorvarianter. Som varebil følger den nye Polo personbiludvalget for så vidt angår motorer og udstyrsniveauer.

Ny variant: 90 hk 1,2 TSI

Skal der være ekstra skub i Polo’en, skal man grave dybere lommen, men så får man også en 90 hk 1,2 TSI Fresh at gøre godt med.
Den er tilgodeset med sporty styling ude og inde og står på 16-tommer alu-fælge og kendetegnes ved LED-nummerpladebelysning, tonede baglygter og sorte sidepspejle.
Man skal ind bag rattet for at se andre detaljer, hvorved den adskiller sig på udstyret, f.eks. ved sportssæder og pedal-sæt i aluminium.
Med et DK-smart kit får man sin VW Polo med Composition Media med 6,5 tommer touch-skærm i farver og stemmestyrede funktioner – foruden kobling til iPod og Mirrorlink samt App-betjening på Android-smartphones.
Foruden et nyt motorprogram byder Polo-serien ifølge importøren på ”opdateret design, forbedrede køreegenskaber og innovative sikkerheds- og infotainmentsystemer“. Den nye Polo-serie introduceres officielt den 10.-11. maj.

Polo BlueGT

Dersom brændstoføkonomi har høj prioritet, kan interessen samles omkring VW Polo BlueGT-udgaven, der med en turboladet motor på 1,4 liter og med såkaldt cylinderdeaktivering kan rulle med en normværdi på op til 21,3 km/l. I stedet for 140 hk yder den nu 150 hk, og den kan være koblet til enten en 6-trins gearkasse eller et 7-trins DSG-gear.
Samtidigt er topfarten øget fra 210 til 220 km/t, men det kan jo i grunden være ganske ligegyldigt, såfremt et lavt brændstofforbrug har højeste prioritet.

Alternativ: Sport Select affjedring

Formedelst en merpris på 5.000 kr. leveres den nye Polo med adaptiv cruisekontrol, som automatisk fastholder en ønsket marchfart og ligeså automatisk tilpasser hastigheden med en sikker afstand til forankørende biler.
Mod et pristillæg på henved 7.500 kr. kan man tillige få sin Polo udstyret med adaptiv Sport Select-undervogn, som gør det muligt med et tastetryk at vælge mellem standard afstemning og sportslig affjedring af bilen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *